Laserontharing: veilige en efficiente haarverwijdering

Haargroei op het gezicht, de borst, de rug, de bikinilijn of de benen wordt vaak als storend ervaren. Gelukkig zijn er verschillende methoden voor haarverwijdering. Laserontharing is dankzij het blijvende resultaat en de pijnloze procedure vandaag een van de meest populaire opties.

Wat is laserontharing?

In Duinbergen Clinic wordt de Soprano ICE Platinum laser gebruikt, op dit ogenblik de efficiëntste laser voor pijnloze ontharing.

Rekening houdend met de huidskleur, haarkleur, haardichtheid en huidgevoeligheid wordt de indicatie voor de behandeling gesteld en onder toezicht van een arts uitgevoerd.

Hoe verloopt de behandeling?

Tijdens de behandeling richten we met een handstuk een laserstraal op de huid. Het laserlicht dringt door de huid en bereikt de haarzakjes, waardoor de follikels worden vernietigd. De procedure kan wat ongemakkelijk aanvoelen, maar de meeste patiënten ervaren slechts milde pijn of een lichte tinteling. De duur van de behandeling varieert afhankelijk van het behandelde gebied, maar duurt meestal 10 tot 60 minuten. Na de behandeling is geen rusttijd vereist. Voor een blijvend resultaat zijn  8 tot 10 behandelingen nodig, met telkens 4 tot 8 weken ertussen.

Wat zijn de voordelen van laserontharing?

Het grootste voordeel van laserontharing is dat het een permanente oplossing is voor ongewenst haar. Aan het eind van de behandelingen hoef je je dus geen zorgen meer  te maken over regelmatig scheren, harsen of epileren. Daarnaast is laserontharing een zeer nauwkeurige methode die alleen het haarzakje beschadigt, waardoor het omliggende weefsel onaangetast blijft. Bovendien ervaren de meeste patiënten weinig tot geen pijn.

Waarom kiezen wij voor de Soprano ICE Platinum laser?

De Soprano ICE Platinum is de meest complete ontharingslaser en kan bewezen resultaten voorleggen. Met drie golflengtes (tegenover één voor andere lasers) en een vermogen van 200 W (tegenover minder dan 100 W) biedt deze laser de grootste garantie op blijvend resultaat. Bovendien duurt de behandeling maar half zo lang als andere laserbehandelingen. Dankzij het in het handstuk ingebouwde koelingssysteem is de behandeling ook pijnloos of zo goed als pijnloos. Er zijn ook geen beperkingen qua huidtint of haartype.

Op zoek naar definitieve laserontharing?

Met de Soprano ICE Platinum laser bieden we bij Duinbergen Clinic een pijnloze behandeling aan voor definitieve haarverwijdering in de behandelde zones.

Maak hier een afspraak